کبیر: طرح پزشک خانواده باید اجرا شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طرح پزشک خانواده با عنوان تکلیف برنامه چهارم و پنجم توسعه باید با همکاری سازمان های بیمه گر به صورت کامل اجرایی شود.

به گزارش داروغذا به نقل از ایرنا، محمدجواد کبیر روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک روسای سازمان های بیمه گر و رفاه اجتماعی در بیمارستان میلاد افزود: ما برای برون رفت از سلامت، امروز در کشور راهی نداریم به جز این که خدمات سلامت اولیه را در مناطق شهری توسعه دهیم و طرح پزشک خانواده را به عنوان نماد تقویت خدمات سلامت اولیه در ترکیب ارائه دهندگان سلامت قرار دهیم.
وی تصریح کرد: اگر پیشگیری لازم در این زمینه صورت نگیرد منابع کشور به هدر می رود به همین منظور توسعه و تقویت برنامه پزشک خانواده از برنامه های ما است.
وی ادامه داد: برنامه پزشک خانواده قرار است در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر و 50 تا 100 هزار نفر با همکاری وزارت بهداشت اجرایی شود و اکنون اقداماتی برای این کار در حال انجام است.

 

 

** تصویب 550 میلیارد تومان از اعتبارات هدفمندی به سازمان بیمه سلامت
کبیر در ادامه با بیان این که از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها 550 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته ایم گفت: این اعتبار در شرف تخصیص است تا برای بیمه شدگان جدید هزینه شود.
وی تصریح کرد: برای سال جاری نیز بیش از این رقم پیش بینی شده بود که در اصل همین رقم به سازمان بیمه سلامت ایران داده شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: به همین خاطر ما از دولت طلب داریم اما اقداماتی برای پرداخت آن در حال انجام است

اضافه کردن نظر

کد امنیتی تغییر کد امنیتی

بالا رفتن