از شرکت دارویی Chiesi چه می دانید؟

تاریخچه گروه chiesi  به 6 جولای 1935  برمیگردد ، زمانی که Giacomo Chiesi یک داروساز علاقمند به تحقیقات، لابراتوار داروسازی Parmes 

را خریداری نمود و پس از آن اقدامات کارآفرینی خود را آغاز نمود.

 

 

 

آنچه به عنوان یک لابراتوار محلی کوچک شروع به کار کرده بود متشکل از 2 کارمند بود؛ و پس از 75 سال تبدیل به یک کمپانی بین المللی با 3800 کارمند و گردش مالی بیش از یک بیلیون یورو در سال 2010 شد.

با اشتیاقی که خانواده chiesi برای تحقیقات داشتند، این ایده ابتدایی به یک کمپانی در حال پیشرفت تبدیل شد. در اواخر دهه 1970 زمانی که اولین نمایندگی خارجی در برزیل گشایش یافت، کمپانی به سمت اهداف بین المللی سوق پیدا کرد و تبدیل به گروهی شد که در 5 کشور جهان با 24 نمایندگی مستقیم محصولات دارویی را در بیش از 60 کشور جهان توزیع می کردند. تاریخچه کمپانی chiesi داستان یک رویای شخصی است که تبدیل به یک رویای جمعی شد: نوآوری خلاق به منظور ارائه ابزار موثر در مراقبت و chiesi این عمل را هر روز با شور و عزم و اراده انجام می داد. برای اطلاعات بیشتر لطفا به وب سایت chiesi pharmaceutical مراجعه کنید.

شرکت دارویی chiesi در هفتادمین سالگرد تولد chiesi افتتاح شد و اعلام کرد که تاسیس این شرکت به توسعه و انتشار دانش علمی و بهبود کیفیت زندگی افراد از طریق برنامه های اجتماعی هدفمند به منظور بهبود مراقبت های بهداشتی و حفاظت از محیط زیست در دو سطح ملی و بین المللی کمک خواهد کرد.

Alberto Chiesi مدیر عامل،  Pablo Chiesi قائم مقام مدیر عامل و مدیر تحقیق و توسعه، پروفسور Dario Olivieri مدیر دپارتمان علائم کلینیکی بیماریهای تنفسی دانشگاهParma و Allesandro Fulgheriسرپرست ارتباطات خارجی در Chiesi در یک کنفرانس مطبوعاتی که در پارما برگزار شد، به عرضه و تضیح در خصوص کمپانی chiesi پرداختند.

Alberto Chiesi  بیان کرد: هفتاد سال حضور و رشد مداوم در صنعت داروسازی به وضوح نشان می دهد که پایه قوی و استراتژیک chiesi بر اساس دو مفهوم کلیدی یعنی: خلق نوآوری و بین المللی کردن بنا شده است. در واقع تحقیق و توسعه می تواند به عنوان راننده اصلی استراتژی chiesi در نظر گرفته شود.

Pablo Chiesi گفت: %14-13 از درآمدمان را در بخش تحقیق سرمایه گذاری کرده ایم که درصد قابل مقایسه ای با شرکتهای پیشرو در اروپا و در صنعت داروسازی ایتالیا است. وی در ادامه گفت: ایده تاسیس این کمپانی برخاسته از یک تمایل در جهت انتشار علم و دانش در حوزه های تحقیقاتی خاص و تاثیر اجتماعی برای گروههای ما (نوزادان – ریه- قلب و عروق) و فراتر از منافع تجاری یک کمپانی است.

نوآوری، نیروی محرک فن اوری های پیشرفته است. اما برای صنعت داروسازی نقش حیاتی ایفا می کند که با کیفیت و سلامت زندگی افراد در ارتباط است.

از نظر chiesi تحقیق و توسعه و انسانهای واقعی ،  دارایی های تکنولوژیکی هستند که با هم و به همراه نوآوری به عنوان یک راننده برای رشد هر شرکتی محسوب می شوند و تحقیق و توسعه  بیانگر دارایی اساسی برای هر تجارتی است که شامل مناطق عملکردی یکپارچه است که روی پروژه هایی که دربرگیرنده کشف و تحقیقات بالینی، شیمی و کنترل خط تولید، تکنولوژی انتقال دارو، توسعه کلینیکی، امور نظارتی، مراقبت های دارویی، مالکیت معنوی، تضمین کیفیت، مدیریت پروژه و رهبری و مدیریت تحقیق و توسعه تمرکز کرده است. علاوه بر این عملکرد تحقیق و توسعه و پشتیبانی محصولات در حال حاضر در بازار، بواسطه فعالیتهای نظارتی و مراقبت های دارویی است.

مقر اصلی تحقیقات و توسعه در مرکز parma است و همچنین تیم تحقیقاتی فعالیت هایی را در در پاریس، انگلستان (Chippenham)، ایالت متحده آمریکا(Rockville) و اخیرا در سوئد (Lidingo) و دانمارک (Hillroad) انجام می دهند. دو سایت دیگر نیز شامل همکاران جدیدی از Zymenex است. اهداف این تیم بر روی افزایش بهره وری متمرکز شده است. بسیاری از محصولات  داروییChiesi به دنبال پژوهش های درون سازمانی است که در حالی که در سایر شرکتها  شامل همکاری و مشارکت با سایر شرکت های داروسازی است. در واقع 75% از گردش مالی کیزی از توسعه محصولات توسط واحد تحقیق و توسعه سرچشمه می گیرد.

برای چندین سال سهم قابل ملاحظه ای از سرمایه شرکت  در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری شده است. در واقع در بین 1000 کمپانی اروپایی، گروه chiesi سرآمد همه کمپانی ها در تحقیق و توسعه است و رتبه 8 در بین گروههای ملی در  صنعت ایتالیا را داراست است.

نتایج مهم دیگر گروه chiesi در تحقیق و توسعه این است که در بین کمپانی های اروپایی از لحاظ بیشترین ثبت دارو در رده 5 قرار دارد.

تعداد برنامه های تحقیق و توسعه به صورت مداوم در حال افزایش است. با این وجود این شرکت هنوز هم در 3 حیطه درمانی که شامل: تنفسی، نوزادان و مراقبت های ویژه است تمرکز خواهد کرد. مناطق درمانی سنتی گروه chiesi توسط حوزه های تحقیقاتی جدید و در چندین بخش تکمیل می شود. بیماری های نادر، بیوتکنولوژی، ژن تراپی و پیوند اعضا می باشد.

Chiesi  در حال حاضر محدوده وسیعی از محصولات را با انواع مختلف داروها که در حال حاضر دربرگیرنده محصولات بیوتکنولوژی(پروتئین) و درمانی پیشرفته(ژن و سلول درمانی) را گسترش داده است.

این استراتژی برای حفظ و توسعه و غنی سازی خط تولید به ما کمک می کند تا تحولات مهمی  برای آینده شرکت برای آن دسته از بیمارانی که در حال حاضر برای آنها هیچ گونه گزینه درمانی  در دسترس نیست فراهم کنیم.

در طول 6 سال گذشته گروه کیزی به دلیل سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه به رشد و پایداری دست یافت: 75% افزایش در|امد، معرفی محصولات جدید به طور متوسط هر 2 سال به بازار ئو ، افتتاح هفت شعبه جدید و ایجاد بیش از 750 شغل جدید، بخشی از ان است.

نوزاد شناسی:

به طور معمول مدت زمان بارداری بین 42-37 هفته است. در آن زمان جنین به طور کامل شکل گرفته و به اندازه کافی رشد کرده است که قادر به زندگی در محیط خارج از رحم می باشد. با این حال در برخی موارد ممکن است زایمان قبل از هفته 37 بارداری رخ دهد. در آن صورت نوزاد زودرس می باشد و رشد آن مطابق با سن حاملگی است. بلوغ و عملکرد ریه ها برای بقا حیاتی است. بر اساس درجه نارس بودن ریه ها می توانند تا حدی و یا به طور کامل نابالغ باشند و بنابراین قادر به حصول اطمینان از عملکرد تنفسی مناسب نیستند.

برای چندین دهه CHIESI به این  نوزادان متعهد شده است و با همکاری با جامعه پزشکی به بهبود سطح مراقبت از نوزادان نارس می انجامد. ضمن قدردانی از این رابطه مهم، CHIESI به یک پارامتر جهانی برای متخصصین و نوزادان تبدیل شده است. داروهایی که زندگی انها را نجات بخشد به بیش از 80 کشور جهان و کار کردن به واسطه به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه های بالینی را آورده است.

آپنه نوزادان نارس:

توسعه ناقص سیستم تنفسی و مناطقی در مغز که تنفس را تنظیم می کنند از شایع ترین مسایل موجود در نوزادان نارس است و درمیان نوزادانی که با وزن کم متولد می شوند در حال افزایش است. این شرایط نتیجه قسمتهایی از آپنه است که با توقف تنفس بیش از 20 ثانیه تعریف شده است. از نظر کلینیکی این وقفه ممکن است توسط ضربان آهسته و یا کند قلب و یا کاهش اکسیژن در خون همراه باشد. در نهایت رنگ پریدگی پوست و یا سیانوز می تواند در نوزادان بوجود بیاید که با کاهش توان عضلانی همراه است. سن پایین حاملگی با خطر بیشتری از اپنه همراه است که عموما بین روزهای دوم و سوم زندگی آغاز می شود.

شرایط خفیف می تواند با تحریک لمسی نوزاد حل شود در حالی که شرایط شدید بیماری نیاز به مداخله دارویی با داروهای محرک مانند کافئین دارد.

آدنوزین یک ناقل عصبی است که فعالیت عصبی را تعدیل می کند و تلاش برای تنفس را کاهش می دهد(تنفس سخت را کاهش می دهد). کافئین به طور مستقیم این اثر را با بلوکه کردن تداخل آدنوزین با رسپتورهای مولکولی تعدیل می کند و در نتیجه سرعت تنفس را افزایش می دهد.

سندرم سختی تنفس (RDS):

سندرم سختی تنفسی نوزادان یک بیماری معمولی در بین نوزادان نارس است. به جای شناسایی آسیب شناسی، RDS معمولا به شناسایی یک تصویر کلینیکی پیچیده مورد استفاده قرار می گیرد. شدت بروز این آسیب شناسی به طور مستقیم با درجه نارس بودن نوزادان که قبل از هفته 28 حاملگی به دنیا می آیند افزایش می یابد. نارسایی تنفسی در نوزادان نارس با RDS به دلیل کمبود سورفکتانت ریوی است. که به ایجاد یک بیوفیلم که دیواره داخلی آلوئول را پوشش می دهد کمک می کند. نقش فیزیولوژیکی سورفکتانت به ریه ها اجازه می دهد تا مانع از گسترش و فروپاشی در مرحله بازدم شوند. عدم وجود سورفکتانت در تنفس با اکسیژن کم، با افزایش تلاش برای تنفس همراه است و نیاز به حمایت تنفسی دارد.

سورفکتانت موجود در نوزادان نارس نسبت به نوزادانی که در زمان مناسب به دنیا می آیند، بسیار محدود است و کاهش ان نتیجه RDS است. زمانی که لازم باشد مدیریت سورفکتانت اگروژن می تواند علائم این سندرم را با مکمل های اندوژن سورفکتانت که به بیوفیلم این امکان را می دهد که پر شود کاهش می دهد.

محصولات:

Peyona:

یک محصول سیترات کافئین است که برای درمان آپنه اولیه در نوزادان نارس به کار می رود که می توان آن را به صورت تزریق آهسته داخل وریدی یا خوراکی استفاده کرد. درمان با کافئین سیترات باید تحت نظارت یک پزشک متخصص نوزادان انجام شود. درمان باید تنها در بخش مراقبت های ویژه نوزادان که امکانات کافی برای نظارت و مانیتورینگ بیماران را دارد انجام شود.

دوز توصیه شده در نوزادان که قبلا درمان نشده اند، به صورت تزریق آهسته داخل وریدی و به دنبال یک دوز نگهدارنده است که یا به صورت خوراکی و یا از طریق لوله بینی – معدی تجویز می شود.

 

Curosurf:

سوسپانسیون داخل تراشه است که یک سورفکتانت طبیعی می باشد که از طریق تراشه داخلی در نوزادان انتوبه که تحت درمان تهویه مکانیکی برای کاهش سندرم زجر تنفسی هستند مدیریت می شود.

Curosurf که در نوزادان نارس برای درمان سندرم زجر تنفسی به کار می رود، نشان داد که برای پیشگیری در نوزادان که در معرض خطر RDS هستند و یا با علائم کمبود سورفکتانت مواجه هستند بهتر است در اسرع وقت و پس از تشخیص RDS به کار رود.

Curosurf از طریق لوله تراشه و یا به صورت یک بلوس به طور مستقیم به تراشه پایینی و یا به صورت مساوی برای هر دو برونش اصلی به کار می رود. Curosurf باید توسط شخص متخصص و با تجربه و در بخش مراقبت های ویژه نوزادان نارس استفاده شود.

کمپانی داروییchiesi در قبال مراقبت و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به بیماریهای تنفسی از جمله آسم و COPD کاملا متعهد است. آسم و COPD توسط کاهش جریان تنفسی مشخص می شوند که توسط یک مسیر متفاوت پاتوفیزیولوزیک هدایت می شوند.

بر اساس آخرین تخمین WHO 235 میلیون نفر در سراسر جهان به آسم مبتلا هستند که بیشتر در بین کودکان دیده می شود و 64 میلیون نفر نیز به COPD مبتلا هستند که سومین دلیل عمده مرگ و میر در سال 2030 برآورد شده است.

اگر اقدامات اولیه در جهت کاهش عوامل خطر بیماری مثلا: عدم استفاده از دود سیگاردر نظر گرفته شود، تخمین زده می شود که مرگ و میر ناشی از COPD در 10 سال آینده به میزان 30% افزایش یابد.

در تلاش برای بهبود بیماران، تحقیقات کمپانی دارویی CHIESI راه حل های جدیدی را بر اساس فرمول جدیدModulite ارائه می دهد که به صورت اسپری استنشاقی (PMDI تحت فشار محفظه استنشاقی) به رساندن ذرات بیشتر کمک می کند. کمپانی داروییchiesi این دستگاه پزشکی را  که مبتنی بر پودر خشک برای استنشاق است، ثبت و به بازار عرضه کرده است.

آسم در یک نگاه:

آسم یک بیماری التهابی مزمن است که علائم تنفسی مکرر مانند: تنگی نفس، سرفه و خس خس سینه دارد.

 در شرایط عادی هوا به راحتی بین ریه ها توسط یک سیستم هدایت پیچیده که راه هوایی نامیده می شود، حرکت می کند. در شرایط خاص و در زمانی که بیمار مبتلا  به آسم کنترل نشده است، راههای هوایی در معرض ابتلا به التهاب و تحریک توسط آسم هستند که منجر به انقباض برونش ضخیم شدن مخاط داخلی و متصل کردن از راههای هوایی کوچک می شود که به نوبه خود باعث سختی تنفس می شوند. با این حال این تظاهرات بالینی تا حدود زیادی در بین بیماران قابل برگشت هستند. وضعیت آسم در طول شب و یا ساعات اولیه صبح وخیم تر می شود؛ اگرچه بهبود بیماری آسم با کنترل بهینه بیمار و حفظ کیفیت مناسب زندگی دست یافتنی است.

اما چه چیزی باعث آسم می شود؟ زمانی که یک فرد حساس در تماس با مواد محرک قرار می گیرد، حملات آسمی ایجاد می شود. به طور خاص عوامل مستعد کننده شامل: ژنتیک (بروز بیماری در افراد مبتلا را توضیح می دهد)، وجود آلرژی، جنس مونث، چاقی و نژاد می باشد. وجود مواد آلرژن، آلاینده های صنعتی، دود تنباکو، آلودگی محیط زیست و عفونت راه های هوایی ممکن است حملات آسمی را تشدید کند. آسم اغلب در کودکان و نوجوانان رخ می دهد؛ اگرچه در سال های اخیر تشخیص در بزرگسالان و افراد مسن بیشتر و بیشتر شده است.

بیماری انسدادی مزمن مجاری تنفسی (COPD) در یک نگاه:

COPD  یک بیماری تنفسی است که با انسداد مداوم برونش (غیر قابل برگشت) که با پاسخ التهابی مزمن راه های هوایی به ذرات سمی یا گاز در ارتباط است تعریف می شود. علائم کلاسیک COPD، تنگی نفس، سرفه های مزمن و وجود خلط است. در برخی موارد حاد ممکن است این علائم به تشدید COPD منجر شود. انسداد برونش در بیماران مبتلا به COPD سبب التهاب راه های هوایی کوچک همراه با ضخیم شدن دیواره  راههای هوایی و افزایش مقاومت در برابر جریان هوا می شود. از طرف دیگر از بین رفتن تدریجی پارانشیم ریه همراه با از دست دادن انقباض الاستیک ریه همراه است. از طرفی ممکن است هر 2 مکانیسم، همزمان وجود داشته باشد که منجر به کاهش جریان هوا در سراسر ریه ها می شود. چه عوامل خطری در ارتباط با COPD هستند؟ اول از همه ژنتیک است که ممکن است در برخی از افراد مستعد وجود داشته باشد. مهمترین عامل خطر دود سیگار و همچنین قرار گرفتن در معرض آلاینده های محیطی(مرتبط با آشپزی و یا گاز ساطع شده از احتراق سوخت های زیستی) و یا الودگی محیط زیست می باشد.

عوامل ثانویه: سن، جنس وضعیت اجتماعی و اقتصادی عفونت های تنفسی، آسم و برونشیت مزمن است. به طور کلی بیماران مبتلا به COPD بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی، پوکی استخوان، دیابت، سرطا ریه و برونشکتازی هستند که به نوبه خود سبب افزایش در تعداد دفعات بستری شدن در بیمارستان و یا خطر مرگ و میر هستند. بر خلاف آسم  ، COPD بیشتر در میان بزرگسالان رایج است که گسترش ان به دلیل در معرض قرار گرفتن آهسته و تدریجی بیمار با عوامل خطرساز است.

محصولات:

Foster Spray & Foster Nexthaler:

این یک ترکیب ثابت برای استنشاق بکلومتازون دیپروپیونات (ضد التهاب) به علاوه فو رمترول فومارات (برونکودیلاتور) است. محصول اسپری فرموله (PMDI , Modulite) ذرات فوق العاده ریز ایجاد می کند. این محصول برای درمان آسم هم به کار می رود. (1 یا 2 پاف در روز). محصول دوم اجازه می دهد که استفاده ازFoster به عنوان یک مسکن (6 پاف در روز در صورت نیاز) به کار رود.

اسپری فاستر به تازگی مجوز ورود به بازار برای COPD را کسب کرده است. محصول در سال 2006 در آلمان  وارد بازار شد و در حال حاضر در بیش از 35 کشور جهان از جمله روسیه و چین ارائه شده است.

Foster به عنوان یک فرمول پودر خشک (DPI) برای استنشاق ذرات بسیار ریز توسط دستگاه Nexthaler در بازار توزیع شده است. Foster برای درمان آسم به عنوان یک شاخص شناسایی شده است.

Atimos:

این دارو یکModulite است که بر اساس فرمولاسیون اسپری (PMDI) فورموترول فومارات، بتا آگونیست طولانی اثر(LABA) و گشاد کننده برونش، پایه ریزی شده است. Atimos برای پیشگیری و درمان اسپاسم های برونش در بیماران مبتلا به COPD و آسم به کار می رود.

 

شرکت کیزی با ارایه این محصولات در بازار محصولات استنشاقی علاوه بر کمک به کاهش عوارض دو بیماری آسم و COPD   همچنان به رسالت خود در ارایه محصولات جدیدی تنفسی ادامه داده و در حال حاضر در حال بررسی و تحقیق بر محصولاتی است که با تکنولوژی های جدید توان بهبود سریعتر و با کارایی بیشتر را داشته باشند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی تغییر کد امنیتی

بالا رفتن