ساخت بيمارستان هزار تختخوابي در استاندارد جهاني در مازندران

رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران از ساخت بيمارستان يكهزار تختخوابي توسط شركت كره اي سامسونگ با همكاري اين دانشگاه در استان مازندران خبر داد.

دكتر قاسم جان بابايي ئريس دانشگاه علوم پزشكي مازندران با اعلام مطلب فوقافزود : تفاهمنامه ساخت اين بيمارستان با طرف كره اي در حاشيه همايش فرصت هاي سرمايه گذاري حوزه سلامت در ايران كه در تهران جريان داشت ، امضا شده است.

وي گفت : در اين همايش تعدادي از كشور از جمله كره ، اتياليا ، تركيه ، ژاپن و چند كشور ديگر به صورت جدي براي ساخت بيمارستان در جمهوري اسلامي ايران اعلام آمادگي و تفاهم نامه امضا كردند كه طرف امضاي تفاهم نامه با شركت كره اي سامسونگ دانشگاه علوم پزشكي مازندران بود.

دكتر جان بابايي گفت : بر اساس اين تفاهمنامه چهارشنبه هفته جاري نماينده سامسونگ براي بازديد از زميني كه براي اين منظور معرفي و مورد قبولشان واقع شده به مازندران سفر مي كند و پس از آن هم كارهاي مقدماتي انجام خواهد شد.

وي با اظهار اين كه كارهاي مقدماتي احتمالا در كمتر از دو تا سه ماه به پايان مي رسد ، افزود : پس از آن هم ساخت بيمارستان آغاز خواهد شد كه پيش بيني ما و طرف كره اي اين است كه ظرف سه سال به بهره برداري برسد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران زمين معرفي شده براي ساخت بيمارستان يكهزار تختخوابي موسوم به مگاهاسپيتال را زمين ۱۵ هكتاري متعلق به اين دانشگاه در منطقه ماهفروجك معرفي كرد.

وي گفت : البته ما از قبل چند زمين براي ساخت اين بيمارستان پيشنهاد داديم از جمله زمين پرديس دانشگاه علوم پزشكي واقع در بزرگراه ساري - فرح آباد بود كه در نهايت طرف كره اي زمين ماهفروجك را به خاطر موقعيت مكاني مناسب و دسترسي شهروندان و مسافران از جهات مختلف به آن قبول كرد.

** بيمارستاني در استاندارد بين المللي

رئيس دانشگاه علوم پزشگي مازندران گفت كه بيمارستان هزار تختخوابي با رعايت تمامي استانداردهاي جهاني ساخته خواهد شد و ارائه خدمات در آن به بيماران هم با تعرفه دولتي خواهد بود و يك بيمارستان دولتي محسوب مي شود.

وي افزود : به عنوان مثال يكي از استانداردهايي كه در ساخت اين بيمارستان رعايت مي شود اختصاص يكصد متر مربع فضا براي هر تخت بيمارستاني و امكانات پشتيباني مربوط به آن است و در تجهيز و ديگر موضوع ها هم استانداردها به همين گونه رعايت خواهد شد.

دكتر جان بابايي تاكيد كرد : ساخت اين بيمارستان در مازندران به معناي حذف هيچ بيمارستاني نيست و ساخت بقيه بيمارستان ها و برنامه هاي بيمارستاني ادامه مي يابد ، براي اين كه استان هم به لحاظ گردشگر پذيري نياز به تخت هاي بيمارستاني بيتشر دارد و هم اين كه در شرايط حاضر استان ما پذيراي بيماراني از ديگر استان هاي كشور است .

بر اساس گزارش هاي رسمي هم اكنون ۱۵ بيمارستان جديد در مازندرن در قالب طرح تحول نظام سلامت در دست ساخت

است كه با تكميل آنها يك هزار و ۹۷۹ تخت بيمارستاني به تخت هاي موجود افزوده مي شود.

وي ساخت بيمارستان يكهزار تختخوابي را در عين حال كمك به راه اندازي توريسم درماني در استان دانست و گفت كه برنامه هايي داريم تا همزمان با حضور نمايندگان شركت كره اي طرح هايي را براي ساخت مراكز گردشگري سلامت به آنان پيشنهاد بدهيم.

** هزينه ساخت

رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران در باره هزينه ساخت اين بيمارستان هم گفت : فعلا هزينه كلي برآورد نشده است ولي بر اساس استانداردهاي بين المللي براي هر تخت در ساخت چنين بيمارستان هايي ۹ ميليارد ريال هزينه مي شود.

وي افزود : دانشگاه علوم پزشكي مازندران براي ساخت اين بيمارستان بايد ۱۵ درصد آورده داشته باشد و بقيه مبلغ را شركت كره اي تامين مي كند.

دكتر جان بابايي گفت : سرمايه گذاري طرف خارجي بر اساس قراردادي كه منعقد مي شود و مرسوم بين المللي نيز است ظرف ۱۰ سال بازگردانده مي شود و هيچ نقشي در اداره بيمارستان نخواهد داشت.

وي افزود : بيمارستان به صورت كامل در اختيار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكي مازندران خواهد بود ، يك بيمارستان دولتي است و طرف خارجي اعتبارات مورد نياز را در قالب وام تامين مي كند و در يك دوره زماني ۱۰ ساله هم به صورت قسطي بازپرداخت مي شود.

گفتني است همايش دو روزه فرصت هاي سرمايه گذاري حوزه سلامت ديروز در هتل اسپيناس تهران آغاز به كار كرد و امروز با امضاي تفاهم نامه هايي با شركت هاي متمايل به سرمايه گذاري در حوزه سلامت ايران پايان يافت.

دانشگاه علوم پزشكي مازندران يكي از شركت كنندگان در اين همايش بود كه موفق شد پس از چند ماه رايزني و تبادل اطلاعات با شركت كره اي سامسونگ ، اين شركت را براي سرمايه گذاري در ساخت بيمارستان يكهزار تختخوابي در استان متقاعد و تفاهم نامه با آن امضا كند.

   

اضافه کردن نظر

کد امنیتی تغییر کد امنیتی

بالا رفتن