مدیر کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو نحوه ثبت کالاهای تحقیقاتی حوزه تجهیزات پزشکی برای دریافت کد IRC جهت ترخیص از سامانه ttac و پنجره فرامرزی گمرک را تشریح کرد. |
دکتر محمود بیگلر ؛ با بیان اینکه اولویت برنامه های ما در اداره کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی تسهیل و تسریع در امور مراجعه کنندگان می باشد اظهار داشت: اقداماتی انجام شده است تا شرکتهایی متقاضی واردات کالای تحقیقاتی که قصد دریافت کد IRC وضعیت موقت ترخیص دارند بتوانند به راحتی کالای خود را در سامانه اداره کل، ثبت نمایند.
|
وی در توضیح بیشتر برای انجام عمل فوق گفت: ابتدا لازم است که یکی از زیرمجموعه های "تجهیزات و فرآورده های آزمایشگاهی تحقیقاتی "در شاخه تجهیزات آزمایشگاهی انتخاب شود تا پس از آن تیک ثبت کالای تحقیقاتی در سامانه ورود و ترخیص اداره کل درج گردد.
مدیر کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ورود اطلاعاتی مانند نام کالا و عنوان آنن کالا در برچسب ، کمپانی و کشور سازنده مدل، شماره کاتالوگ و کد GTIN را تنها موارد اجباری دانست که در خصوص واردات کالاهای تحقیقاتی جهت دریافت کدIRC موقت مورد نیاز می باشد
دکتر بیگلر با اشاره به عدم الزام نسبت به تکمیل سایر فیلدها در سامانه افزود: ادامه مراحل مشاهده کد IRC و اقدامات بابت سامانه ttac و پنجره فرامرزی گمرک مطابق دستورالعملهای ابلاغی گذشته بوده که در وب سایت اداره کل به آدرس www.imed.ir در دسترس می باشد.