دیدار اعضای محترم هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران با هیئت اجرایی

بیانیه نشست مشترک انجمن داروسازان ایران و انجمن های منطقه شمال کشور

رشت- تنکابن      ۱۳-۱۱  اسفند ۱۳۹۶

 
نمایندگان هیات مدیره انجمن داروسازان ایران و شعب استان گیلان، تنکابن و رامسر، نوشهر و چالوس، نور و محمودآباد، آمل، بابل، بابلسر، قائمشهر، ساری، بهشهر و استان گلستان، ضمن قدردانی از میزبانی شایسته همکاران گرامی در شهرهای رشت و تنکابن، بیانیه پایانی این همایش را به شرح زیر اعلام می دارند:
 
۱.در راستای تحقق خط مشی و راهبردهای کلان انجمن داروسازان ایران، ارتباط شفاف و مستمر با بدنه‌ جامعه‌ داروسازی، با برگزاری نشست های دوره ای در مناطق ۶ گانه کشور تداوم خواهد یافت تا ضمن ارائه گزارش مستقیم به اعضا، مشکلات خاص داروسازان در شعب کشور  به شکل موثرتری مورد پی گیری قرار گیرد.
 
۲.با توجه به الزام قانون مبنی بر اخذ نظر تشکل های حرفه ای برای تدوین ضوابط و مقررات دولتی، مشارکت انجمن داروسازان برای تدوین و بازنگری آئین نامه و ضوابط مربوط به امور دارو و داروخانه ها مورد تاکید قرار می گیرد.
 
۳.نظر به توقف تصمیم شورای رقابت در رابطه با ضوابط تاسیس داروخانه ها توسط دیوان عدالت اداری، هرگونه تغییر در آئین نامه و ضوابط تاسیس داروخانه را به صلاح مردم و جامعه داروسازی ندانسته و خواستار توقف هرگونه بازنگری قبل از تاریخ اعتبار این اسناد می باشیم.
در حال حاضر ظرفیت هایی در آئین نامه فعلی داروخانه ها وجود که در صورت استفاده از آنها تعداد زیادی فرصت جدید برای تاسیس داروخانه ایجاد خواهد شد؛ به گونه ای که نیازی به تغییر آئین نامه در مقطع فعلی وجود نداشته باشد.
 
۴.تدوین دستورالعمل قیمت گذاری دارو  در سال ۹۵، اقدام مترقی ای بود که رعایت آن برای تعیین قیمت دارو در همه حلقه های زنجیره تامین (تولید، واردات، توزیع و داروخانه) ضرورت دارد؛ لذا زیر پا گذاشتن این دستورالعمل در ماه های اخیر و کاهش حاشیه سود داروخانه، به شدت مورد اعتراض بوده و خواستار رعایت این دستورالعمل توسط سازمان غذا و دارو می باشیم.
 
۵.علیرغم تلاش های صورت گرفته به منظور تثبیت تعرفه مدیریت خدمات داروسازان، عملا عدم تغییر آن از سوی وزارت بهداشت در سه سال اخیر، مشکلات متعددی را برای داروخانه ایجاد کرده است. لذا باز تعریف خدمات داروسازان در داروخانه و بیمارستان، اصلاح ضرایب کا و گلوبال سازی کدهای مرتبط با داروخانه، مورد درخواست همکاران در کل کشور می باشد.
 
۶.با توجه به مشکلات ناشی از تاخیر پرداخت سازمان های بیمه به داروخانه ها، انجام پی گیری حقوقی برای وصول به موقع مطالبات و پرداخت خسارت دیرکرد (طبق قانون)، مورد تاکید قرار می گیرد.
 
۷.امروزه فروش بعضی داروها و کالاهای سلامت در محل هایی غیر از داروخانه، به یکی از معضلات نظام سلامت تبدیل شده است؛ لذا ضرورت دارد تا ارگان های ذی ربط نظیر وزارت بهداشت و نظام پزشکی، گام های موثری را در این رابطه با هماهنگی انجمن داروسازان ایران بردارند.
 
۸.ایجاد زمینه های شغلی جدید و توسعه فضای اشتغال داروسازان (مطابق با استانداردهای جهانی) از اولویت های انجمن داروسازان می باشد.
در این راستا خواستار بهره گیری از طرح های تحقیقاتی (نظیر گزارش نیاز و تامین داروسازان در افق سال ۱۴۰۴ تهیه شده توسط فرهنگستان علوم پزشکی) و تعریف طرح های پژوهشی جدید در این زمینه با مشارکت انجمن داروسازان ایران می باشیم.
 
انجمن داروسازان ایران در آستانه سال جدید، مصمم و امیدوار  به حل مشکلات مردم و جامعه داروسازی می باشد، منوط به اینکه امید و اتحاد بین همکاران گرامی بیش از پیش مورد تقویت قرار گیرد.
از خداوند منان سال خوش و پربرکتی را برای کلیه داروسازان عزیز در سراسر کشور مسئلت می نماییم.
 
هیات مدیره انجمن داروسازان ایران و شعب مناطق شمال کشور 
(استان های گیلان، گلستان و شورای هماهنگی استان مازندران)
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی تغییر کد امنیتی

بالا رفتن