سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
Tuesday 23 April 2024
14 شوال 1445

 

گردو موجب بهبود اخلاق مردان می شود

محققان با ارزیابی تاثیر مصرف گردو بر وضعیت روانی افراد دریافتند گردو عامل داشتن ذهنی شادتر است.

به گزارش داروغذا به نقل از مهر، به گفته محققان تغذیه خوب، ورزش و خواب کافی از عوامل مهم کاهش استرس است، اما مطالعه جدید محققان دانشگاه نیومکزیکو نشان می دهد مصرف گردو هم موجب شادابی ذهن و ایجاد خلق و خوی بهتر می شود.

پیتر پریبیس، کارشناس تغذیه، در این باره می گوید: «در گذشته، مطالعه بر روی گردو تاثیرات مفید آن را بر روی سلامت قلبی، دیابت و چاقی نشان داده بود. مطالعه کنونی ما متمرکز بر قدرت شناخت بوده و ما در قالب یک آزمایش تصادفی کنترل شده، نتایج حالات روانی آن را در زنان و مردان ارزیابی کردیم.»

شرکت کنندگان این مطالعه، ۶۴ دانشجو ۱۸ تا ۲۵ سال با گروه های نژادی مختلف بودند.

 

از شرکت کنندگان خواسته شد تا به مدت ۱۶ هفته هر روز سه قرص نان موز بخورند که ۸ هفته نان موز را همراه با گردو و ۸ هفته بعد را بدون گردو می خوردند.

در مدتی که شرکت کنندگان نان موز را با گردو پودرشده می خوردند همزمان نصف فنجان گردو هم در روز مصرف می کردند.

وضعیت ذهنی و روانی شرکت کنندگان بعد از پایان هر ۸ هفته اندازه گیری شد.

به گفته پریبیس، «ما از تست استانداردی برای ارزیابی حالات ذهنی و روحی این شرکت کنندگان استفاده کردیم که شامل شش حوزه بود: تنش، افسردگی، خشم، خستگی، نیرو و قدرت، و سردرگمی. امتیاز آن هر چقدر پایین تر بود، فرد دارای خلق و خوی بهتر و وضعیت روانی بهتری بود.»

وی در ادامه می افزاید: «ما شاهد بهبود قابل توجه و ۲۸ درصدی خلق و خو در مردان جوان بودیم. اما هیچ گونه بهبودی در وضعیت رفتاری زنان مشاهده نشد.»

چندین ماده مغذی در گردو وجود دارد که می تواند عامل بهبود خلق و خو در مردان باشد. این مواد مغذی شامل اسید آلفا-لینولنیک، ویتامین E، فولات، پلی فنول و ملاتونین است.

از اینرو محققان مصرف روزانه گردو را توصیه می کنند چراکه نه تنها موجب بهبود وضعیت اخلاقی می شود، بلکه برای سلامت عمومی هم خوب است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی تغییر کد امنیتی

آخرین اخبار

فروردين 16, 1402

اطلاعیه مجمع عمومی (نوبت دوم) و انتخابات هیئت مدیره انجمن داروسازان

به اطلاع می رساند جلسه مجمع عمومی (نوبت دوم ) و انتخابات انجمن داروسازان ساری در روز جمعه تاریخ 18 فروردین ماه 14021 از ساعت 11 صبح تا ساعت 14 در ساختمان نظام پزشکی ساری (طبقه پنجم) برگزار میگردد. استدعا دارد راس ساعت 11 در محل سازمان نظام پزشکی حضور بهم…
اسفند 17, 1401

انتخابات هیات مدیره انجمن داروسازان ساری

به اطلاع می رساند جلسه مجمع عمومی و انتخابات انجمن داروسازان ساری در روز جمعه تاریخ 19 اسفند ماه 1401 از ساعت 11 صبح تا ساعت 14 در ساختمان نظام پزشکی ساری (طبقه پنجم) برگزار میگردد. استدعا دارد راس ساعت 11 در محل سازمان نظام پزشکی حضور بهم رسانید. مدارک لازم…
دی 20, 1401

بازآموزی 4 امتیازی - ساری

باز آموزی مدون ۴ امتیازی با عنوان ««نوآوری و تازه های یک»»در تاریخ 6بهمن ۱۴۰۱ با شناسه ««191654 »»توسط انجمن داروسازان ساری برگزار میگردد ««ثبت نام فقط از طریق سایت آموزش مداوم»» تاریخ ثبت نام :‌«از ساعت ۱۰ صبح سه شنبه ۲۰ دیماه تا تکمیل ظرفیت»????محل برگزاری…
مهر 02, 1401

ارسال اسامی پرسنل داروخانه

مکاتبه مورخ 1401/06/30 معاونت محترم غذا و داروی دانشگاه در خصوص ارسال اسامی پرسنل داروخانه متن نامه - ارسال اسامی در خصوص ارسال اسامی ، لطفا داروخانه های استان مازندران ، حداکثر تا دهم مهر ماه اسامی پرسنل خود را با ذکر موارد زیر به دفتر انجمن داروسازان…
اسفند 30, 1399

تبریک سال 1400

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادگار کهن و ماندگار ایرانیان مبارک باد . با آرزوی سعادت و سلامتی برای شما و خانواده محترمتان

اطلاعات تماس انجمن داروسازان

 آدرس انجمن : ساری - خیابان پیروزی - نبش خیابان المهدی (پیروزی10) - ساختمان نظام پزشکی - طبقه چهارم

تلفکس :   44430907 - 011

پست الکترونیکی :Info{@}AdSari.ir

بالا رفتن